ورود / عضویت
ورود/ثبت نام

هرآنچه که باید درمورد ماهیتابه‌ها بدانید


متأسفانه بسیاری از ما در ماهیتابه‌های معمولی قدیمی آشپزی می‌کنیم. اگر به دنبال کشف سبک‌ها و غذا‌های جدید هستید یا فقط سعی می‌کنید یک استیک خوب بپزید، ممکن است نیاز داشته باشید که روی نوع مناسبی از ماهیتابه‌ها سرمایه‌گذاری کنید.

تابه‌ها یکی از ابزارهای اساسی در آشپزخانه هر خانه‌ای محسوب می‌شوند. انواع مختلف تابه‌ها به افراد امکان می‌دهد تا غذاهای مختلف را با روش‌ها و سبک‌های متفاوت پخت و پز کنند. از تابه‌های فلزی تا تابه‌های غیر چسبنده و سرامیکی، انواع گوناگونی از تابه‌ها برای نیازهای مختلف موجود است. در این مطلب، به بررسی انواع مختلف تابه‌ها و استفاده‌های آن‌ها پرداخته خواهد شد.

نکاتی که باید هنگام خرید ماهیتابه به آن‌ها دقت کنید

هنگام خرید ماهیتابه‌ باید به یک‌سری نکات مهم دقت کنید تا بتوانید بهترین ماهیتابه را بر اساس نیاز خود انتخاب کنید. در ادامه دو مورد مهم را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

دسته‌های ماهیتابه

بسته به موادی که ماهیتابه از آن ساخته شده است، ماهیتابه شما می‌تواند دارای دسته‌ای باشد که از پلاستیک مقاوم در برابر حرارت، چدن، فولاد ضد زنگ، سیلیکون یا ترکیبی از این‌ها ساخته شده است.

دستگیره‌های دایکست ضد زنگ یک انتخاب عالی هستند.

وزن ماهیتابه

یکی دیگر از نکات مهم هنگام خرید ماهیتابه این است که تصمیم بگیرید چه چیزی برای شما مناسب است. مطمئناً، یک ماهیتابه دایکستی می‌تواند انتخاب مناسبی برای استیک‌های لطیف به نظر برسد.


انواع ماهیتابه‌های نچسب و چسبنده

ماهیتابه‌های نچسب مزایا و معایب خود را دارند. به عنوان مثال، اگر به دنبال یک ماهیتابه روزمره هستید که بتواند بیشتر غذا‌ها مانند تخم مرغ، بیکن، پنکیک، ماهی و سوسیس را بپزد، یک ماهیتابه نچسب عالی است.

پوشش‌های غیر واکنش‌پذیر آن‌ها، مانند تفلون، سرامیک یا حتی پودر‌های الماس صنعتی، به این معنی است که تقریباً هیچ چیز به آن‌ها نمی‌چسبد و تمیز کردن را راحت می‌کند. یک پارچه مرطوب تمام چیزی است که شما برای تمیزکاری نیاز دارید.

نکته منفی این است که تابه‌های نچسب حرارت زیاد را دوست ندارند. گرمای بیش از حد زیاد باعث از بین رفتن پوشش و تخریب تابه می‌شود و شما نمی‌توانید از اشیا فلزی مانند قاشق در آن‌ها استفاده کنید مگر اینکه بخواهید پوشش نچسب را خراش دهید.

برای ماهیتابه‌های نچسب، خسیس نباشید و بهترین برند را خریداری کنید. تابه نچسب با بهترین کیفیت را که می‌توانید بخرید، بخرید؛ زیرا روکش آن‌ها نسبت به مارک‌های ارزان‌تر برتری دارد و عمر طولانی‌تری خواهد داشت. یک‌‌بار خرید یک تابه‌ی گران قیمت، ارزان‌تر از خرید چند تابه‌ی ارزان و بی‌کیفیت خواهد بود.

پیلو طیف وسیعی از ماهیتابه‌های نچسب دارد، مانند ماهیتابه‌های سری Happy که با روکش نچسب گرانیتی ساخته شده‌اند و برای طبخ یک غذای سالم و مغذی به روغن کمی نیاز دارند. این ماهیتابه‌ها از چند لایه‌ی بادوام برای هدایت حرارتی عالی ساخته شده‌اند و حرارت یکسانی را در سطح ماهیتابه پخش می‌کنند.


هرگز حرارت را بالا نبرید! با ظروف نچسب، با ملایمت برخورد کنید. در حالی که دمای بالا برای پختن سریع خوب است، هنگام پختن با ماهیتابه‌های نچسب، بهتر است آن را در حد متوسط قرار دهید.

پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید بهترین نوع ظروف نچسب، بودجه و کیفیت مورد انتظار خود را مشخص کنید. متأسفانه بیشتر آشپزهای تازه‌کار، در هنگام خرید ظروف آشپزخانه از جمله قابلمه، تابه رژیمی، استیک پز و… صرفا زیبایی را مدنظر قرار می‌دهند و هیچ توجهی به کیفیت یا قیمت نمی‌کنند. در حالی که باید این سه فاکتور را به طور هم‌زمان در نظر گرفت. یکی از برندهایی که می‌تواند انتظارات شما را در این زمینه پاسخ دهد پیلو است. تابه‌های نچسب پیلو به دلیل کیفیت بالا، قیمت مناسب و طراحی ویژه، جزو محصولات پرفروش به شمار می‌روند و تاکنون توانسته‌اند رضایت مشتریان را به میزان قابل ملاحظه‌ای جلب کنند.



دایکست

مناسب برای آشپز‌هایی که:

مزیت قابل توجه چدن توانایی آن در انتقال حرارت از سطح پخت و پز به چیزی است که در حال پختن آن هستید. به همین دلیل است که اگر به دنبال ماهیتابه‌ای برای پخت استیک هستید، ظروف چدنی گزینه خوبی هستند.

در نظر داشته باشید که به‌دلیل وجود حفره‌های ریز در ساختار ماهیتابه‌های چدنی، امکان تجمع باکتری‌ در آن‌ها وجود دارد که این در درازمدت مناسب نبوده و می‌تواند به سلامت شما آسیب برساند.


هنگام خرید ماهیتابه، دسته، ضخامت، مواد و کیفیت آن را در نظر بگیرید. سپس آن را با دست وزن کنید (وزن، تعادل و احساسی که در دست شما دارد). به این ترتیب، هنگام خرید ماهیتابه در موقعیت بهتری برای انتخاب آگاهانه خواهید بود.

ماهیتابه‌های رژیمی

حتماً تا به حال افرادی را دیده‌اید که در هنگام پخت انواع غذا، روغن مصرف نمی‌کنند. آن‌ها از سبک زندگی سالم‌تری برخوردار هستند و ابزار‌هایی که در هنگام آشپزی بکار می‌برند نیز متفاوت است. تابه‌های رژیمی جزو این ابزار‌ها به شمار ‌می‌روند. تابه‌های رژیمی که در ابعاد مستطیل، مربع و گرد طراحی می‌شوند قادرند انواع گوشت، سبزیحات و… را کبابی کنند و طعم دلچسبی به وجود آورند. نام دیگر ماهیتابه‌های رژیمی، تابه دوطرفه یا تابه گریل است. آن‌ها از دو ماهیتابه تشکیل شده است که توسط دستگیره به یکدیگر متصل می‌شوند.

میان دو دستگیره از یک آهن ربای قوی استفاده شده که کمک می‌کند دو طرفه ماهیتابه به خوبی به یکدیگر بچسبند و هیچ حرارتی از آن خارج نشود. حبس شدن حرارت در تابه، کمک می‌کند تا نیاز کمتری به روغن داشته باشیم. اگر دارای رژیم غذایی هستید استفاده از این تابه‌ها به بهبود سلامتی شما کمک می‌کند. اما افرادی که در رژیم غذایی به سر نمی‌برند نیز می‌توانند با استفاده از چند قطره روغن؛ طعم بهتری به غذا ببخشند. در حال حاضر برند‌های مختلفی تولید تابه‌های رژیمی را انجام می‌دهند که بهترین مارک تابه رژیمی را به جرئت می‌توان برند پیلو دانست.

ویژگی‌های ماهیتابه رژیمی

اغلب تابه‌هایی که در بازار به عنوان تابه‌های رژیمی به فروش می‌رسند از کیفیت خوبی برخوردار هستند. آن‌ها از دایکست با پوشش گرانیتی تولید می‌شوند و کاملاً ضدخش هستند. دسته آن‌ها آهن ربایی است که استفاده از تابه را آسان‌تر می‌کند. در میان دو طرف تابه، از واشر‌های پلاستیکی استفاده شده که کمک می‌کند روغن بیرون از تابه نریزد.

اگر بخواهیم ویژگی تابه‌های رژیمی را از نظر ظاهر بررسی کنیم باید بگوییم که آن‌ها دارای عمق کم و شیار هستند. شیار‌های موجود در کف تابه کمک می‌کند تا خط‌های قهوه‌ای و برشته روی گوشت ایجاد شود و شباهت زیادی به باربیکیو داشته باشد.

مزایای ماهیتابه رژیمی

مهم‌ترین مزایای ماهیتابه رژیمی شامل از بین رفتن کالری مواد غذایی، ایجاد حالت بخارپز، پخت کامل گوشت و… اشاره کرد. تابه رژیمی به دلیل ساختاری که دارد مواد غذایی به کف آن نمی‌چسبد و کیفیت آشپزی را به شدت ارتقا می‌دهد.

امروزه اغلب افراد به دنبال سبک زندگی سالم هستند و در این راستا به سراغ ظروف و ابزار‌هایی ‌می‌روند که کار آن‌ها را آسان کند. از مزایای تابه‌های رژیمی این است که بخار ایجاد شده در آن‌ها باعث بخارپز شدن مواد غذایی می‌شود و بافت آن را نرم می‌کند. در هنگام بخارپز شدن هیچ نیازی به روغن اضافه وجود ندارد. غذا‌هایی که به این شیوه طبخ می‌شوند تمام کالری خود را از دست می‌دهند و مصرف آن‌ها هیچ گونه اضافه وزنی برای افراد به همراه نخواهد داشت. کسانی که به دنبال لاغرتر شدن هستند می‌توانند یکی از تابه‌های رژیمی را از وب‌سایت پیلو خریداری کنند.

شما می‌توانید تابه‌های رژیمی را به راحتی روی شعله گاز قرار دهید. فرقی نمی‌کند که جنس ماهیتابه رژیمی چیست بلکه مهم این است که حرارت ملایم را برای طبخ انواع مواد غذایی انتخاب کنید. حرارت ملایم کمک می‌کند تا غذا نسوزد و طعم کبابی به خود بگیرد. اگر به هر دلیلی تمایل دارید شعله متوسط یا زیاد را انتخاب کنید باید دائماً مراقب باشید که ته نگیرد.

معمولاً بهترین جنس ماهیتابه‌ی رژیمی دایکست با پوشش نچسب گرانیتی است. انتخاب حرارت ملایم کمک می‌کند تا روکش تابه دچار آسیب نشود. معمولاً تابه‌های رژیمی دو طرفه، دارای شیار در یک طرف و سطحی صاف در طرف دیگر هستند. امکان طبخ انواع غذا با ماهیتابه رژیمی بر روی هر دو طرف آن امکان‌پذیر است.


به جرات می‌توان گفت که مهم‌ترین دلیل استفاده از تابه‌های رژیمی عدم استفاده از روغن است. این روز‌ها اغلب آشپزها این ظرف را در آشپزخانه خود دارند و به دفعات از آن استفاده می‌کنند. مواد غذایی که در این تابه‌ها طبخ می‌شود ظاهری سرخ شده و کباب شده دارند؛ اما در واقع بخارپز شده هستند و از کالری کمی برخوردارند. اگر تابه‌های رژیمی روی حرارت زیاد قرار بگیرند علاوه بر آسیب به روکش آن‌ها، غذا به سرعت بوی سوختگی به خود می‌گیرد و قطعاً طعم دلنشین خود را از دست خواهد داد. بهتر است قبل استفاده، طرز کار با ماهیتابه رژیمی را به خوبی بدانید.

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که در هنگام پخت انواع مواد غذایی در تابه‌های رژیمی، از ابزار‌ها و قاشق‌های فلزی استفاده نکنید؛ زیرا به روکش آن آسیب می‌زند. همچنین در هنگام شست‌وشو، از اسکاچ و سیم ظرفشویی استفاده نکنید. ابر‌های نرم و اسفنج‌های مخصوص به شما کمک می‌کنند تا مدت زمان طولانی‌تری از تابه‌های رژیمی استفاده کنید و طول عمر بالاتری داشته باشند.



تابه رژیمی یا تابه استیک پز؟

قبل از آشنایی با مزایا ماهیتابه رژیمی، باید به تعریفی از آن بپردازیم بدانیم ماهیتابه رژیمی چیست. این تابه‌ها که به نام تابه استیک پز یا تابه گریل نیز شناخته می‌شوند جزو ظروف کاربردی در منزل به شمار می‌آیند. این روز‌ها اغلب افراد در رژیم‌های غذایی قرار دارند و هیچ تمایلی به مصرف غذا‌های پرچرب و پرکالری ندارند. تابه‌های رژیمی کمک می‌کنند تا مواد غذایی در حین پخت کالری خود را از دست بدهند و به یک غذای سالم تبدیل شوند. اغلب تابه‌های رژیمی موجود در بازار از کیفیت مناسبی برخوردارند و از چدن ساخته شده‌اند. همه افراد با هر سلیقه، بودجه و نیازی می‌توانند این تابه‌ها را تهیه کنند و به عنوان یک دستیار در هنگام آشپزی از آن‌ها استفاده کنند.

تابه‌های رژیمی از پهنای زیاد و عمق کم برخوردارند و معمولاً به شکل دو طرفه تولید می‌شوند. وجود آهن ربا در میان دسته‌های این تابه باعث می‌شود که طرفین به خوبی به یکدیگر بچسبند و اجازه خروج حرارت از تابه را ندهند. یک طرف از تابه به صورت شیاردار و طرف دیگر ساده است. وجود شیار در کف این تابه باعث می‌شود که خطوط قهوه‌ای رنگ و برشته بر روی گوشت ایجاد شود و شکل ظاهری آن را شبیه باربیکیو کند.

اگر بخواهید مواد غذایی را در تابه‌های معمولی و درب دار طبخ کنید قطعاً نمی‌توانید از خروج مقداری زیادی حرارت جلوگیری کنید؛ اما تابه‌های رژیمی به دلیل وجود آهن ربا در میان دسته‌ها و نوار پلاستیکی دور تابه، اجازه نمی‌دهند حرارت از آن خارج شود و به خوبی گوشت را مغز پخت می‌کند.

اگر علاقه زیادی به استفاده از روغن در حین آشپزی ندارید پیشنهاد می‌کنیم از مزایا ماهیتابه رژیمی بهره‌مند شوید. این ظروف برای آماده‌سازی مواد غذایی شما هیچ نیازی به روغن ندارند و می‌توانند گوشت را کاملاً نرم و بخارپز کنند. البته اگر تایم پخت را افزایش دهید شاهد برشته شدن آن نیز خواهید بود.

غذا‌های بخارپز شده و طعم دار محبوبیت زیادی در میان افراد دارای رژیم دارند. هنگامی که غذا بخارپز شود کاملاً نرم می‌شود و می‌توان با ادویه‌هایی همچون آویشن، تخم گشنیز و… آن را طعم‌دار کرد.

مصرف غذا‌های کم کالری باعث کاهش وزن افراد می‌شود. غذا‌هایی که در این تابه‌ها طبخ می‌شوند کالری خود را به میزان قابل ملاحظه‌ای از دست می‌دهند و به کاهش وزن شما کمک می‌کنند.

شما می‌توانید به راحتی از هر دو طرف تابه رژیمی استفاده کنید. اگر جنس تابه خوب باشد مواد غذایی به کف آن نخواهد چسبید.

پخت غذا در تابه رژیمی

پس از آنکه با مزایا ماهیتابه رژیمی آشنا شدیم نوبت به این می‌رسد که به سراغ نحوه صحیح پخت غذا در این ظروف برویم. بهتر است شعله زیر تابه را زیاد نکنید و اجازه دهید که مواد غذایی با حرارت ملایم طبخ شوند. زیاد کردن شعله عامل مهمی در سوختن مواد غذایی است. گوشت و مرغ در هنگام بخارپز شدن آب و چربی از خود آزاد می‌کنند و بدین صورت پخته می‌شوند. هنگامی که شعله را زیاد کنید آب و چربی فرصت خروج از بافت گوشت را ندارند و در نهایت گوشت می‌سوزد.

لازم به ذکر است که شما می‌توانید از یک طرف تابه رژیمی برای سرخ کردن غذا‌های کم روغن نیز استفاده کنید. مقدار کمی روغن در کف تابه اسپری کنید و بعد از آنکه به خوبی داغ شد مواد غذایی را درون آن قرار دهید. توجه داشته باشید که تابه‌های رژیمی عمق بسیار کمی دارند و امکان تفت دادن زیاد مواد غذایی در آن‌ها وجود ندارد. لازم به ذکر است که استفاده از قاشق‌های چوبی و سیلیکونی باعث حفظ کیفیت تابه می‌شود.


غذا‌های قابل طبخ در تابه رژیمی

شما می‌توانید انواع مواد غذایی را در تابه‌های رژیمی طبخ کنید و در این زمینه هیچ محدودیتی وجود ندارد. اگر به دنبال کاهش وزن و لاغری هستید می‌توانید انواع سبزیجات، قارچ، کدو و… را در آن بخارپز و برشته کنید. اگر تمایلی به رژیم گرفتن ندارید نیز می‌توانید انواع کباب، گوشت و ماهی را در آن بپزید و از طعم بی‌نظیر غذا لذت ببرید.

برای اطمینان از ماندگاری، تمام ظروف نچسب را با دست بشویید. مواد شوینده قوی ظرفشویی و حرارت زیاد ماشین ظرفشویی به مرور زمان به پوشش نچسب آن آسیب می‌رساند.

شما نمی‌توانید از اشیا فلزی (قاشق و...) روی تابه‌های نچسب استفاده کنید، زیرا این باعث خراشیدگی و سایش روی پوشش نچسب شیمیایی می‌شود که می‌تواند در غذای شما پوسته پوسته شود. این نوع تابه‌ها اگر پوسته پوسته شوند یا خراش بردارند، باید فوراً دور ریخته شوند و جایگزین شوند. به جای اشیا فلزی، هنگام استفاده از تابه نچسب، اشیا چوبی یا سیلیکونی را انتخاب کنید.

قیمت تابه رژیمی

شاید در نگاه اول تصور کنید که قیمت تابه رژیمی گران است؛ اما اگر مزایای ماهیتابه رژیمی را در طولانی مدت مورد بررسی قرار دهید به خوبی متوجه می‌شوید که قیمت آن کاملاً مقرون به صرفه است. دقت داشته باشید که عوامل مؤثر بر قیمت این تابه‌ها مختلف است. به طور مثال برای خرید تابه رژیمی از برند‌های معتبر باید هزینه بیشتری بپردازید. همچنین انتخاب تابه‌هایی با ابعاد بزرگ‌تر نیز بر هزینه شما خواهد افزود. جالب است بدانید که اغلب آشپزها بر این باور هستند که خرید یک تابه با کیفیت، بسیار بهتر از خرید چند تابه بی‌کیفیت و ارزان قیمت است.

برند نیز یکی از عوامل مؤثر بر قیمت تابه‌های رژیمی است. یکی از بهترین برند‌ها، پیلو است. تابه رژیمی پیلو یک محصول عالی با قیمت مناسب و کیفیت خوب است.



انواع پوشش‌های نچسب

پوشش‌های نچسب مختلفی وجود دارد که یک ماهیتابه می‌تواند داشته باشد، مانند پوشش استاندارد PTFE تا پوشش‌های خاص شرکت سازنده. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع پوشش‌های نچسب یک تابه، از خوب تا بهترین، ادامه مطلب را بخوانید.

سایز ماهیتابه

هنگامی که تصمیم گرفتید به چه نوع ماهیتابه‌ای نیاز دارید، قدم بعدی این است که اندازه ماهیتابه را مشخص کنید. ماهیتابه‌ها در اندازه‌های مختلفی تولید می‌شوند که سایز‌های ۸، ۱۰ و ۱۲ اینچی محبوب‌ترین سایز‌های این صنعت هستند. هرچه اندازه ظرف کوچکتر باشد، سریعتر گرم می‌شود و حرارت را به طور مساوی تقسیم می‌کند؛ اما سریعتر حرارت خود را از دست می‌دهد. در حالی که به نظر می‌رسد اندازه تابه بزرگتر همیشه بهتر است، برخی از غذا‌ها، مانند تخم مرغ، از پختن در فضای کوچکتر و محدودتر سود می‌برند. ما رایج‌ترین اندازه‌های ماهیتابه تجاری را در زیر فهرست کرده‌ایم و بهترین آن‌ها برای چه مواردی است:

برای تعیین سایز ماهیتابه، قطر ماهیتابه را از لبه تا لبه اندازه بگیرید. اندازه تبلیغ شده یک ماهیتابه به قطر سطح پخت نیست و به دلیل طراحی مخروطی یک ماهیتابه، این قطر همیشه حدود 2 اینچ کوچکتر خواهد بود.

ضخامت ماهیتابه

ضخامت ماهیتابه با گیج یا میل اندازه‌گیری می‌شود. 1 میل برابر است با 1/1000، بنابراین هر چه میلی‌متر بالاتر باشد، فلز ضخیم‌تر است. گیج برعکس عمل می‌کند. هر چه گیج بالاتر باشد، فلز نازک‌تر است. یک ماهیتابه ضخیم از یک تابه نازک بادوام‌تر است. بیشتر ماهیتابه‌های تجاری بین ساختار 10 گیج ضخیم و 22 گیج نازک‌تر قرار می‌گیرند.


نکات مهم در هنگام خرید ماهیتابه رژیمی

در هنگام خرید تابه‌های رژیمی، نکات مهمی هستند که باید به آن‌ها توجه کنید. در ادامه به برخی از این نکات اشاره شده است.

وجود آهن‌ربای قوی میان دسته‌ها

اغلب تابه‌های رژیمی دو طرفه، از یک آهن ربای بسیار قوی در میان دسته‌ها برخوردار هستند که کمک می‌کنند دسته‌ها به خوبی به یکدیگر قفل شوند. این امر باعث می‌شود تا برگرداندن تابه به راحتی انجام شود و افراد بتوانند بدون نشت روغن و مایعات آن را انجام دهند. هر چه آهن ربا قوی‌تر باشد قفل شدن دسته‌ها نیز بهتر انجام می‌شود.

ابعاد مناسب

تابه‌های رژیمی در ابعاد و اندازه‌های متعددی در بازار موجود هستند که نیاز افراد را به خوبی تأمین می‌کنند. فرقی نمی‌کند که تعداد اعضای خانواده شما چند نفر است. بلکه مهم این است که حق انتخاب دارید. به طور کلی توصیه می‌کنیم تابه‌ها را مقداری بزرگ‌تر از نیاز خود خریداری کنید.

امکان شست‌وشوی راحت

بهترین ماهیتابه رژیمی از گرانیت و دایکست ساخته شده و کاملاً نچسب است. ظروف نچسب نیز به راحتی شسته و تمیز می‌شوند. توجه داشته باشید که برای حفظ کیفیت این ظروف در طول زمان، نباید از سیم ظرفشویی با ابزار‌های تیز برای شستن آن‌ها استفاده کنید.

از آنجایی که تابه‌های رژیمی سنگین هستند و متریال باکیفیتی در ساخت آن‌ها استفاده می‌شود نمی‌توان گفت که قیمت ارزانی دارند. برند‌های مشهور، این ظروف را با قیمت بالا روانه بازار می‌کنند؛ اما هنگامی که به مزایای این ظروف توجه کنید به خوبی می‌بینید که ارزش خرید دارند. برخی از برند‌های ناشناس و تقلبی، ادعا می‌کنند که بهترین ماهیتابه رژیمی را با قیمت ارزان تولید کرده و به فروش می‌رسانند. قطعاً کیفیت این تابه‌ها به قدری پایین است که نمی‌تواند نیاز شما را برآورده کند. پس بهتر است به سراغ خرید آن‌ها نروید. در برخی از مواقع متریال بکار رفته در آن‌ها به نحوی است که طبخ غذا در آن می‌تواند برای سلامتی شما مضر باشد.

تابه گریل

تابه‌های گریل نسبت به تابه‌های معمولی از عمق کمتر و پهنای بیشتری برخوردار هستند. طبخ انواع مواد غذایی در آن‌ها بدون نیاز به روغن انجام می‌شود؛ زیرا نحوه طبخ به شکلی است که آب و چربی از گوشت خارج می‌شود و به پخت آن کمک می‌کند. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که علاقه‌ای به مصرف روغن ندارید و یا در رژیم غذایی سخت به سر می‌برید توصیه ما استفاده از انواع تابه گریل است. کاربرد تابه گریل بسیار آسان است و شما می‌توانید به راحتی از آن استفاده کنید.

اگر بخواهیم به نحوه استفاده از این تابه اشاره کنیم باید بگوییم که بهتر است ابتدا آن را بر شعله گاز قرار دهید و اجازه دهید تا خوب گرم شود. سپس مواد غذایی را به آرامی در آن قرار داده و درب آن را ببندید. برخی از مدل‌ها بدون درب تولید می‌شوند. توصیه می‌کنیم مدل درب دار را انتخاب کنید تا طبخ غذا بهتر انجام شود. همچنین وجود دستگیره‌های آهن ربایی در ساختار تابه به شما کمک می‌کند تا مواد غذایی را بدون باز کردن درب تابه، زیر و رو کنید تا هر دو طرف آن برشته شود.

شما عزیزان هیچ محدودیتی در استفاده از این تابه‌ها ندارید و می‌توانید علاوه بر طبخ گوشت قرمز، گوشت سفید و برگر، اقدام به پخت انواع سبزیجات مانند قارچ، کدو و… در آن کنید. قطعاً گوشت در حین پخت مقداری چربی از خود آزاد می‌کند که برای طبخ آن کافیست؛ اما اگر می‌خواهید سبزیجات را گریل کنید می‌توانید از چند قطره روغن برای چرب کردن کف تابه استفاده کنید.



انواع تابه گریل

تابه گریل در دو نوع برقی و غیر برقی تولید می‌شود که برای تهیه هر دوی آن‌ها می‌توانید به سراغ برند‌های داخلی بروید. همچنین برای خرید قابلمه نیز برند‌های داخلی حرف اول را در کیفیت می‌زنند. برند پیلو که در زمینه تولید ظروف دایکستی فعالیت می‌کند تا کنون توانسته رضایت بالای مشتریان را به‌دست آورد. به همین دلیل اغلب افراد تابه‌های پیلو را به برند‌های خارجی و گران قیمت ترجیح می‌دهند.

تابه‌های گریل غیر برقی محبوبیت بیشتری نسبت به تابه‌های برقی دارند. شکل ظاهری آن‌ها همانند تابه‌های معمولی است؛ اما عمق کمتری دارند و کف آن‌ها دارای شیار است. این شیار‌ها قادرند خطوط قهوه‌ای و برشته روی مواد غذایی ایجاد کنند که علاوه بر طعم فوق‌العاده، ظاهری زیباتر نیز پیدا می‌کنند. شکل ظاهری غذا در تابه گریل مشابه با باربیکیو است. تابه‌های گریل غیر برقی فضای زیادی را اشغال نمی‌کنند و همواره کاربری آسانی دارند. توصیه می‌کنیم در هنگام خرید بهترین تابه گریل به جنس آن توجه ویژه‌ای داشته باشید؛ زیرا این محصول را با متریال مختلفی می‌سازند که انتخاب هر کدام باید بر اساس نیاز شما باشد. در حال حاضر تابه‌های دایکستی از کیفیت بالایی برخوردار هستند و مشتریان خاص خود را دارند.



فاکتور‌های متعددی در دسته‌بندی انواع تابه گریل دخیل هستند که می‌توان به جنس، برند، طول عمر، قیمت و… اشاره کرد. توصیه ما این است تابه‌هایی را تهیه کنید که طول عمر زیادی دارند و می‌توانند سال‌های سال در خدمت شما باشند. در حال حاضر اغلب آشپزها به سراغ جنس چدن ‌می‌روند؛ اما باید بدانید که چدن یکی از مواد کمیاب و گران قیمت در بازار محسوب می‌شود که برند‌های معدودی آن را تولید می‌کنند. ظروف دایکست از طول عمر بسیار بالایی برخوردار است و در دو نوع روکش دار و فاقد روکش ساخته می‌شوند. برای ارتقا کیفیت آشپزی خود پیشنهاد می‌کنیم از تابه‌های دایکست با روکش استفاده کنید.

سرامیکی

کاربرد تابه گریل سرامیکی همانند سایر تابه هاست؛ اما طول عمر آن کمتر است و همواره احتمال شکستگی آن وجود دارد. اگر روکش این تابه‌ها خراشیده شود احتمال ورود مواد آن به غذا وجود دارد که قطعاً برای سلامتی مضر است.



آلومینیوم

تابه‌هایی که از آلومینیوم ساخته می‌شوند قادرند گرما را به‌طور یکنواخت پخش کنند. این تابه‌ها با چند لایه نچسب پوشانده می‌شوند تا علاوه بر تحمل دمای زیاد، از چسبیده شدن مواد غذایی به کف آن‌ها جلوگیری شود. نمی‌توانید از اشیا فلزی روی تابه‌های آلومینیومی استفاده کنید. از آن‌جایی که آلومینیوم یک فلز نرم است، استفاده از شی‌ء فلزی روی سطح آلومینیومی بدون پوشش می‌تواند به سطح آن آسیب برساند. می‌توانید از اشیا فلزی، به جز چاقو‌های تیز آشپزخانه، روی تابه‌های آلومینیومی آنودایز سخت استفاده کنید. فرآیند آنودیزاسیون یک لایه ضخیم به آلومینیوم اضافه می‌کند که دوام و مقاومت در برابر خراش را افزایش می‌دهد.

استیل

در حال حاضر استقبال کمتری از تابه گریل استیل می‌شود؛ زیرا استیل مقاومت زیادی در برابر حرارت ندارد و این امر موجب سوختگی آن می‌شود اما از مزایای این جنس می‌توان به ضد زنگ بودن، مقاومت در برابر ضربه و قیمت مناسب آن اشاره کرد. تابه‌های گریل استیل خیلی سریع گرم می‌شود. به همین دلیل باید از شعله ملایم برای کار کردن با آن‌ها استفاده کنید. این تابه‌ها چسبندگی دارند و در هنگام طبخ غذا به آن می‌چسبد. حرارت را به طور مناسب منتقل می‌کنند. یکی از ویژگی‌های مثبت آن‌ها مقاومت در برابر ضربه و شکستگی است.

بهترین تابه گریل

قطعاً انتخاب جنس ایده‌‌ئال، باعث می‌شود که کاربرد تابه گریل بیشتر شود و شما بتوانید طیف گسترده‌تری از مواد غذایی را در آن طبخ کنید. انتخاب هر کدام از تابه‌ها بر اساس بودجه، نیاز و سلیقه شما انجام می‌شود.



بهترین تابه گریل ایرانی

همان‌طور که قبلاً اشاره کردیم بهترین مارک تابه گریل ایرانی، پیلو است. پیلو یکی از معدود شرکت‌هایی است که علاوه بر تأمین چرخه تولید، چرخه ارسال را نیز تأمین می‌کند. به این معنا که طراحی و تولید هر کدام از محصولات را تا رسیدن آن به درب منزل مشتری رصد می‌کند و تلاش او بر این است که واسطه‌ها را حذف کند، قیمت تمام شده را کاهش دهد و رضایت مشتری را به خود جلب کند. محصولات برند پیلو از گارانتی طولانی مدت برخوردار هستند. هدف مهم پیلو، آسان کردن روند خرید برای شما عزیزان است. این برند در تمام رسانه‌ها حضور فعال دارد و می‌توانید محصولات آن را به راحتی خریداری کنید.

در حال حاضر برند‌های متعددی در بازار وجود دارند که هر کدام از آن‌ها دارای ویژگی‌های خاصی هستند. قطعاً یکی از برند‌های مطرح در بازار، برند پیلو است. این برند که در زمینه تولید استیک پز، تابه رژیمی، قابلمه دایکست و انواع سرویس‌های جهیزیه فعالیت می‌کند از برند‌های داخلی محسوب می‌شود که کیفیت محصولات آن در رده‌ی جهانی است.

به جرئت می‌توان گفت که خرید بهترین تابه گریل برای هر آشپزخانه‌ای لازم است. این محصول به شما کمک می‌کند تا کیفیت آشپزی‌تان ارتقا پیدا کند و بتوانید غذا‌های رژیمی تهیه کنید. گوشت، مرغ و سایر مواد غذایی که در این تابه‌ها تهیه می‌شود طعم کبابی به خود می‌گیرند و برای اغلب افراد طعم خوشایندی دارند.

اهمیت شکل تابه در انتخاب آن

قطعاً شکل تابه باید در انتخاب شما تأثیرگذار باشد. بهترین تابه گریل، مربعی و مستطیلی است؛ اما سایر اشکال از جمله بیضی و دایره آن نیز تولید می‌شود. تابه‌های مربعی فضای بیشتری در حین آشپزی در اختیار ما قرار می‌دهند، گرمای ساطع شده از اجاق گاز به تمام گوشه‌ها انتقال پیدا می‌کند و روند طبخ غذا سرعت پیدا می‌کند.

کلام آخر

برای آشپزی سبک و سریع، ماهیتابه‌های دایکستی با پوشش گرانیتی یا اسنو بسیار مناسب هستند. این نوع ماهیتابه‌ها دارای پوششی هستند که جلوی چسبیدن غذا به سطح آن را می‌گیرد و همچنین تمیز کردن آن‌ها بسیار آسان است. اگر علاقه‌مند به آشپزی هستید، ماهیتابه‌های دایکستی را در نظر بگیرید. این نوع ماهیتابه‌ها حرارت را بسیار خوب منتقل می‌کنند و برای پخت غذاهایی مانند استیک و سرخ کردن مناسب هستند. علاوه‌بر نوع ماهیتابه‌ای که انتخاب می‌کنید، باید سعی کنید که حتماً از کیفیت بالا و مواد اولیه با کیفیت استفاده کنید تا بتوانید از آشپزی خود لذت ببرید.

پرداخت درب منزل
تضمین بهترین قیمت
امکان مرجوع کالا
تضمین کیفیت و ضمانت
ارسال سریع سفارشات

درباره ما

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است، و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز، و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد، کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته حال و آینده، شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد، تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی، و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد

شماره تماس: ... و ... آدرس تهران، ...
زمان بندی فروشگاه

شنبه تا چهار شنبه: ساعت ۱۰ الی ۲۱

پنج شنبه ها: ۱۰ الی ۱۷

شبکه های اجتماعی

ورود | ثبت نام

لطفا شماره موبایل خود را وارد کنید

کاتالوگ مورد نظر خود را دانلود کنید

کاتالوگ محصولات پیلو نسخه 2023
ظروف آشپزی پیلو (نسخه فارسی) ظروف آشپزی پیلو (نسخه انگلیسی) ظروف آشپزی پیلو (نسخه عربی)