ورود / عضویت
ورود/ثبت نام

قابلمه گرانیتی یا سرامیکی؛ کدام‌یک بهتر است؟

در زمان حال، بازار متنوعی از قابلمه‌ها و سرویس‌های آشپزخانه وجود دارد که انتخاب یکی از آنها ممکن است گیج‌کننده باشد. یکی از انتخاب‌های پرتکرار، قابلمه‌های گرانیتی و سرامیکی است. در این مطلب، به بررسی و مقایسه این دو نوع قابلمه می‌پردازیم تا به شما کمک کنیم تا انتخاب مناسبی برای آشپزخانه خود داشته باشید.

قابلمه گرانیتی چیست؟

قابلمه‌های گرانیتی بر پایه‌ی هسته‌ی آلومینیمی دایکست ساخته شده‌اند و با روکش گرانیتی سوئیسی، چینی، ترکیه‌ای و آلمانی پوشانده شده‌اند و به دلیل دوام و کیفیت زیبایی شناختی بالاتر، جایگزین بهتری برای انواع دیگر قابلمه هستند. علاوه بر این، قابلمه‌های گرانیتی و اسنو دارای هسته‌ی آلومینیمی دایکاست هستند که به سرعت گرم می‌شوند و به شما امکان می‌دهند زمان پخت خود را تسریع کنید.

روکش نچسب قابلمه گرانیتی و اسنو خنثی بوده و عاری از مواد سمی است. برخلاف سایر قابلمه، این نوع قابلمه‌ها به راحتی زنگ نمی‌زنند. برای پخت‌وپز و نگهداری هر غذایی صرف نظر از میزان اسیدیته آن بی‌خطر است و همچنین پوشش آن طعم و رنگ غذا را تغییر نمی‌دهد.

هنگام پخت‌وپز با قابلمه گرانیتی و اسنو از استفاده از اشیای فلزی استیل خودداری کنید؛ زیرا می‌توانند به راحتی به پوشش آسیب برسانند. در عوض، به شما پیشنهاد می‌شود از اشیای چوبی یا سیلیکونی استفاده کنید. قابلمه‌های گرانیتی خود را روی هم نچسبانید و از تماس مستقیم با سایر قابلمه‌ها خودداری کنید؛ زیرا سطح نچسب را خراش می‌دهند. اگر فضای زیادی در کابینت خود ندارید، می‌توانید یک دستمال کاغذی را بین قابلمه‌های روی هم قرار دهید تا از روکش محافظت کنید.

اگر به طور تصادفی ظرف گرانیتی و اسنو خود را رها کردید و پوشش داخلی آن خرد شد، می‌توانید فوراً با پشتیبانی شرکت پیلو تماس بگیرید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند.

هنگام پخت‌وپز با قابلمه گرانیتی، فقط تابه را روی حرارت کم گرم کنید تا پوشش نچسب آن بهتر حفظ شود. هنگام پخت‌وپز، همیشه از مقدار کمی روغن یا کره استفاده کنید که باعث می‌شود پوشش نچسب بیشتر دوام داشته باشد، به خصوص اگر از روش‌های پخت‌وپز مانند سرخ کردن استفاده می‌کنید. گرانیت به عنوان سالم‌ترین ماده و یکی از بهترین گزینه‌ها در انتخاب قابلمه در نظر گرفته می‌شود.

مزایای قابلمه گرانیتی

قابلمه سرامیکی چیست؟

قابلمه‌های سرامیکی از دیگر انتخاب‌های آشپزها به شمار می‌روند. در راهنمای خرید قابلمه باید بگوییم که جنس سرامیک شکننده است. پس باید در هنگام استفاده از آن بسیار مراقب باشید. آن‌ها قادرند حرارت را به خوبی در سرتاسر ظرف توزیع کنند و از مقدار کمی روغن برای طبخ غذا کمک بگیرند. هیچ ماده شیمیایی و مضری در ساخت قابلمه‌های سرامیکی بکار نمی‌رود و شما می‌توانید با خیال راحت، غذای مورد نظرتان را برای خانواده آماده‌سازی کنید؛ اما به قابلمه‌های سرامیکی غذا می‌چسبد که کار با آن‌ها را دشوار می‌کند.


بدون شک بهترین نوع قابلمه برای سلامتی، سرامیکی است. این ظروف رنگ و طعم غذا را تغییر نمی‌دهند و هیچ گونه ماده شیمیایی را وارد آن نمی‌کنند. این قابلمه‌ها تا زمانی که روکش‌ آن‌ها سالم است هیچ خطری برای سلامتی انسان و دستگاه گوارش او ندارند. توجه داشته باشید که قابلمه‌های سرامیکی در برابر ضربه و سقوط از ارتفاع آسیب‌پذیر هستند و باید محتاطانه با آن‌ها رفتار کرد. این ظروف از نظر تنوع رنگ و طرح بسیار جذاب‌ هستند و اغلب افراد برای تکمیل دکوراسیون آشپزخانه خود آن‌ها را خریداری می‌کنند.

معایب قابلمه سرامیکی


نتیجه‌گیری

اگرچه هر دو نوع قابلمه‌ی گرانیتی و سرامیکی دارای ویژگی‌ها و مزایا و معایب خود هستند؛ اما انتخاب بهتری وابسته به نیازها و سلیقه‌ی شخصی است. در نهایت، انتخاب قابلمه‌ای که بهترین عملکرد را در آشپزخانه‌ی شما دارد و با نیازهای شما سازگار است، مهم‌ترین نکته است.

پرداخت درب منزل
تضمین بهترین قیمت
امکان مرجوع کالا
تضمین کیفیت و ضمانت
ارسال سریع سفارشات

درباره ما

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است، و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز، و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد، کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته حال و آینده، شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد، تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی، و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد

شماره تماس: ... و ... آدرس تهران، ...
زمان بندی فروشگاه

شنبه تا چهار شنبه: ساعت ۱۰ الی ۲۱

پنج شنبه ها: ۱۰ الی ۱۷

شبکه های اجتماعی

ورود | ثبت نام

لطفا شماره موبایل خود را وارد کنید

کاتالوگ مورد نظر خود را دانلود کنید

کاتالوگ محصولات پیلو نسخه 2023
ظروف آشپزی پیلو (نسخه فارسی) ظروف آشپزی پیلو (نسخه انگلیسی) ظروف آشپزی پیلو (نسخه عربی)